همانطور که یکی از بزرگترین درگیریهای ذهنی یک مدیر، از دست دادن کارمندان و تبعا از دست دادن مشتریان به واسطه ترک مجموعه ازسوی کارمندان است، شما هم باید همواره به دنبال جذب و نگهداشتن بیماران وفادار خود باشید.
بدون شک اولین نکته ای که باعث شلوغ شدن مطب یا کلینیک شما میشود، تخصص و برخورد شما است، ولی نکاتی که در این قسمت مطرح میشود میتواند به مشتری مداری و حس رضایت بیمارانتان به شما کمک کند.
برای جذب بیمار جدید هیچ گاه از مراجعین و بیماران قدیمی و مراجعین غافل نشوید. اگر چه جذب بیمار و مراجعین جدید کاری جذاب است ولی بیماران و مراجعین قدیمی نباید تصور کنند اهمیت خود را از دست داده اند.
پس از بروز هرگونه مسأله (از نظر جذب بیمار) هر چه سریع تر آن را حل کنید. هیچ کلینیک و مطب و یا خدمتی نمی تواند برای همیشه کامل و بی نقص باشد. در ارتباط کلینیک با بیمار امکان دارد، مسأله یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات می تواند نظر مثبت بیماران را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود. معمولاً افراد آخرین اتفاق را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که کلینیک پزشکی شما برای حل مسأله دریغ نکرده است، این اقدام می تواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با بیمار شود.
اغلب بیماران و مراجعین مرتکب اشتباه می شود. امکان دارد بیمار انتظارات نامعقولی داشته باشد. و این واقعیت را باید در نظر گرفت که کلینیک بدون بیمار نمی تواند وجود داشته باشد. در این موارد کارکنان واحد پذیرش باید بتوانند به بیمار تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.
بیمار یا مراجعین خواستار لذت است نه تامین رضایت. فقط تامین رضایت بیمار موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به مطب شما نخواهد شد، بلکه لذت بردن از خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر کلینیک یا مطب ها بتوانند با مراجعین و بیماران صمیمی شوند و به خواست بیمار گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه بیمار از خدمت لذت ببرد نباید متحمل هزینه شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.
نباید فراموش کرد که مراجعین حق انتخاب دارد. از آنجا که تعداد کیلینیک ها، مطب ها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ کلینیکی نمی تواند در مورد جذب بیمار، وفاداری بیماران و مراجعین مطمئن باشد. بسیاری از مراجعین به ظاهر راضی امکان دارد به کلینیک یا درمانگاه رقیب روی می آورند. هر کلینیک یا درمانگاهی باید تماس های خود را با مراجعین و بیماران بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به مشتری برای آگاهی از دیدگاه وی درباره خدمات می تواند رابطه را تقویت نماید.
درباره خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید. کسانی که برای یک کلینیک کار می کنند باید در مورد آن کلینیک و خدمات آن همواره تصویر مثبتی به مراجعین و بیماران ارائه کنند.
رای جذب بیمار یک تکنیک جدید بازاریابی را تجربه کنید و یا یک خدمت جدید ارائه دهید. شما هم می توانید مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را داشته باشید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روشها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که افراد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به بیماران جدید دست خواهید یافت. اگر خدمات تکراری و قدیمی را ارائه دهید، قطعا با همان بیماران قدیمی مواجه خواهید شد. ارائه یک سرویس و مطلع ساختن افراد از آن راهی برای جذب بیمار جدید خواهد بود.
ارسال نظر جدید